Dinàmia VLC 2021

MISLATA, 15 i 16 d'octubre

I Congrés de participació infantil i adolescent en la Comunitat Valenciana

DINÀMIA 2021, es proposa com un espai de trobada entre els diferents professionals del sector dels òrgans de participació infantil i adolescent, i totes aquelles persones interessades en la defensa dels Drets de la Infància.

Aquestes jornades es proposen per actuar com a marc dinamitzador de les diferents experiències i com una ferramenta per al canvi del paradigma de la visió infantilitzada de la infància i l’adolescència.

Durant aquest es donaran ponències, tallers i taules rodones al voltant la participació infantil en els municipis i espais de protecció

Així doncs, vos convidem a formar part d’aquest esdeveniment, en el qual aprofitem per presentar-vos la Guia: Pujant l’Escala: Experiències d’èxit de la C.Valenciana, que naix de totes les aportacions de diferents municipis, i sobretot, de la veu dels xiquets, xiquetes i adolescents.

Benvingudes!

Divendres 15 d’octubre

17:00-20:00

Acte de presentació i inaugural

Vicepresidència de Igualtat i Polítiques inclusives ,Unicef C.Valenciana, Ajuntament de Mislata,Florida Universitària i Associació Quera.

Presentació de la Guia “Pujant l’ Escala: Experiències d’èxit de la C.Valenciana”.

Representació de Consells d'Infància de la C.Valenciana

Pausa

Berenar a l'exterior

Ponència i debat: “La participación infantil como herramienta de cambio”.

Asociación Los Glayus (Astúries)

Dissabte 16 d’octubre

9:00-14:00

Taula rodona: "Del Consell al carrer, més enllà des òrgans de participació".

Elena Filella, Unicef Comunitat Valenciana, Exconselleres i exconsellers de òrgans de participació infantil i adolescent

Tallers:

1. Adolescència i participació.

2. Participació en sistemes de protecció            infantil.

Associació Los Glayus (Astúries)

Associació Somllar (València)

Pausa

Esmorzar a l’aire lliure

Ponència “Transforma tu realidad”

Miriam Fernández (Madrid)

Avaluació i cloenda

AFORAMENT COMPLET

INSCRIPCIONS

• Lloc: Centre Sociocultural La Fábrica (Mislata) Cóm arribar  Et recomanem vindre en transport públic: Bici, Metro 3 Mislata o 9 d’octubre. Si vens en cotxe
  • Certificació: Les Jornades estan certificades per Florida Universitària*

*veure opcions a l’inscripció

• Protocol COVID-19: Aforament limitat amb les distàncies de seguretat i mesures sanitàries actuals. Mascareta obligatòria i disponibilitat de gel hidroalcohòlic.
  • +info: 693518773

Miriam Fernández Conferenciant, cantant i actriu

Va nàixer amb una paràlisi cerebral que li haguera impedit caminar si no fora per la seua força de voluntat, el seu optimisme i el suport de la seua família. Va guanyar la 2a edició del programa de tv "Tu sí que vales".

Com a conferenciant ha treballat a nivell nacional i internacional des de 2010 per a nombroses empreses, fundacions, universitats i col·legis, parlant sobre motivació i optimisme (Randstad, Inditex, City Bank, Vitalia, OCU, Universitat Catòlica de València, Escola d'Enginyers de Navarra (TECNUM), ING DIRECT, General Electric, Associació andalusa de l'empresa familiar, Escola de formació a distància Màster D, Telefónica …) Fora d'Espanya a Mèxic, Bèlgica, Miami i l'Equador.

A més, actualment és actriu i conferenciant en el projecte “*KLIQUERS” amb Pedro García Aguado i la Fundació “Lo que la verdad importa”.

Asociación Los Glayus Alejandro García

Entitat que des de 1994, porten treballant en processos educatius basats essencialment en la participació dels xiquets, xiquetes i adolescents.Són un referent nacional i participen en projectes organitzats per Unicef Espanya, com la I Trobada Estatal de Consells de Participació Infantil celebrat a Avilés. Amb editat diferents llibres especialitzats com ara “Entendiendo la participació infantil” o “Avanzando a ritmo de Infància".

Asociación Somllar Equip de participació infantil

SOMLLAR és una associació sense ànim de lucre la missió del qual és l'atenció integral a xiquets, xiquetes i adolescents, en situació de guarda o tutela.

L'origen del Programa de Participació Infantil, naix de la il·lusió per avançar i millorar l'estil educatiu cap als xiquets, xiquetes i adolescents, que viuen en els “HAGs” de Somllar. Ésnecessària una volta de rosca a la forma que tenim d'educar, de comunicar-nos i de gestionar les relacions de poder. El nostre Consell de Participació Infantil (CPI) i les Assemblees, tenen com a objectiu principal consolidar un procés real de participació infantil, facilitant estratègies que empoderen a les xiquetes, xiquets i adolescents, i actualment és un pilar associatiu.