Formacions i sensibilització

Ref.:

0,00 € IVA inc.

Formacions a mesura en matèria de participació infantil i adolescent

La participació  com a ferramenta de canvi i la creativitat són el nostre segell, assegurant unes bones pràctiques en matèria de Drets!

El primer pas cap al canvi de paradigma és conèixer, aprendre i per descomptat entendre. La participació com a ferramenta és la clau per al desenvolupament de qualsevol societat, municipi, entitat, o persona.

Des de Quera promovem la participació activa, que va més enllà d’una paraula que s’ha posat de “moda”. Perquè la ciutadania ha d’estar present en totes les decisions, perquè la vida són sinèrgies i nosaltres, com persones associades que fan Quera, entenem la importància de posar la vida al centre de tot i de fer camí juntes.

Aquestes formacions responen a atendre una prioritat que promou el desplegament d’accions adreçades a millorar i complementar l’atenció a la infància, l'adolescència i a les seues famílies, ja que aquest és un col·lectiu essencial per al futur i present dels municipis.

Existeixen diverses formacions especialitzades als espais:

• Personal tècnic i polític. La participació ciutadana s’està duent a terme, però són l’equip polític conscient de la importància d’aquesta? Cal sensibilitzar totes les parts que conformen la representació de totes i tots.
  • Centres educatius. Aquesta és necessària donat que aquests són els espais on més hores passa la infància i adolescència. Sabem com potenciar la participació dins de les estructures institucionals?
  • Famílies i associacions. Les Associacions de Famílies d'Alumnes (AFES) així com altres entitat on conflueixen progenitors i persones educadores, han d’assabentar-se i conèixer la força d’aquesta ferramenta per fer un acompanyament de la infància i joventut.
  • Xiquetes, xiquets i adolescents. Mitjançant sessions dinàmiques provoquem la necessitat de participar perquè les xiquetes, xiquets i adolescents tinguen més veu en els municipis

ALGUNES PROPOSTES:

Formació en eines per a la participació infantil i adolescent als municipis

A QUI VA DIRIGIT?: polítics i personal tècnic de totes les àrees. D'aquesta manera, les qüestions relatives a la infància deixen de ser competència únicament d'una regidoria, per a ser part el conjunt de la institució municipal. Formació totalment aplicada al municipalisme i amb molta càrrega pràctica, perquè les persones participants, tinguen la motivació i ferramentes per desenvolupar la seua gestió pública incloent a la població més menuda.

MÉS INFO