Participació infantil i adolescent

Fem xarxa amb diferents espais de participació infantil i adolescent

El Dia de la Infància ha passat, i queden activitats per al record. Però ara què?

Doncs ara toca #FerXarxa, per tal de fomentar la participació infantil i adolescent.

La nostra entitat, en favor de la reivindicació de la lluita pels Drets de la infància i adolescència, remarca la importància de fer-ho 365 dies a l’any.

Amb aquest projecte Fem Xarxa, pretenem visibilitzar la importància de la participació infantil i adolescent.

Els següents vídeos mostren l'opinió sincera de xiques i xics amb experiència en la participació ciutadana. Trobem doncs, una consulta que difon la veu de la infància i adolescència a l'hora de participar, i les seues experiències d'èxit. Aquests, han estat possibles gràcies als i les protagonistes, i per descomptat, amb la col·laboració d'institucions com la Conselleria de Participació i els Ajuntaments de Godella, Sogorb, Mislata i Sant Antoni de Benaixeve.

Els i les participants del Consell d’Infància i Adolescència de Mislata, porten una meravellosa trajectòria, en la qual hem tingut la sort d’acompanyar-los d'inici. Ací, teniu l’exemple d’un Consell de llarga trajectòria, on la veu de la infància ha calat i on la visió de les xiquetes i xiquets, és més que evident:

Al Consell d’Infància i adolescència de Sogorb, es pot apreciar la voluntat d’un òrgan de participació jove, que sap la importància de l’oci educatiu compromès i de qualitat, i que sempre hi ha espai i temps per participar.

A la localitat de Sant Antoni de Benaixeve, saben la importància de participar, perquè pensen de forma inclusiva amb totes les generacions, i amb totes les necessitats. Prenent els espais i els carrers, sempre per millorar la seua comunitat amb  experiències d’èxit.

I l’adultcentrisme esclata de forma clara a l’adolescència, tenint la veu i experiències de xiques i xics de Godella, que com a corresponsals compten amb eines de participació ciutadania amb el nostre acompanyament.

Diferents formes en les qals des de Quera promovem que #FemXarxa.

Cal sumar,

Cal participar!

Suma’t a Quera. Suma’t al canvi.

Añadir un comentario

Participació ciutadana infantil i adolescent